Ασχολούμαι καιρό με την αναζήτηση προμηθευτών ΦΒ στην Ελλάδα. Ειδικά την τελευταία περίοδο η ενασχόληση μου είναι κάτι παραπάνω από κύρια εργασία μια και αφιερώνω πολύ χρόνο.
Έχω καταλάβει ότι τελικά οι Έλληνες προμηθευτές και εγκαταστάτες είναι μάλλον ελληναράδες και προτιμούν την αρπαχτή από την σοβαρή δουλειά. Δεν μπορώ να εξηγήσω διαφορετικά την άρνηση τους να υπογράψουν συμβάσεις (εκτός και αν είναι της πλάκας, 3-4 σελίδων), την παιδαριώδη επιχειρηματολογία υπέρ των γενικοτήτων και κατά των ολοκληρωμένων σχεδίων, της παντελούς έλλειψης στοιχειώδους επιχειρηματικής ευσυνειδησίας, των απίθανα υψηλών αμοιβών και καπέλων (έως και 40% στον βασικό εξοπλισμό) και πολλά άλλα.
Έχοντας ασχοληθεί επαγγελματικά με την αναζήτηση προμηθευτών (sourcing κατά το αμερικανικό) συνάντησα ακόμη και πολύ μικρές κινεζικές εταιρείες οι οποίες δίνουν σοβαρές εγγυήσεις των προϊόντων τους, πολλές φορές με τριτεγγυητή κάποια μεγάλη τράπεζα ή αντασφαλιστή. Στον αντίποδα αυτών βρίσκονται οι γνωστοί σε όλους μας ελληναράδες, οι οποίοι προσφέρουν προϊόντα as-is χωρίς καμία απολύτως εγγύηση. Πολλοί μου θύμισαν την παλιά διαφήμιση με τον ηλεκτρολόγο να λέει: "Εγγύηση; Ο λόγος μου!" (ώπα ρε μεγάλε, λες και είσαι λονδρέζος...)
Απορώ βέβαια, πόσοι απο αυτούς έχουν διαβάσει τον αστικό κώδικα, πόσοι τον έχουν καταλάβει και πόσοι γνωρίζουν περί ενοχικού δικαίου...
Μείνετε συντονισμένοι, και όσοι θέλετε πληροφορίες, το Mail μου είναι πάντα στην διάθεση σας!
Σκοπός του blog αυτού είναι να περιγράψει την ενασχόληση μου και την εμπειρία μου σε θέματα φωτοβολταϊκών ώστε να προφυλαχθούν αλλά και να διδαχθούν οι υπόλοιποι από τις αναζητήσεις και ανησυχίες μου. Σε κάθε περίπτωση δεν υπάρχει πρόθεση να θιγεί κανείς (ακόμη και οι λιγότερο έντιμοι), οπότε μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας αν θεωρείτε ότι θίγεστε!
Όσοι νομίζετε ότι έχετε μια εμπειρία να μοιραστείτε με τους άλλους επενδυτές, μην διστάσετε να την στείλετε και θα φροντίσουμε να την δημοσιεύσουμε άμεσα.
Αν πάλι έχετε απορίες, στείλτε μύνημα και θα προσπαθήσουμε να σας απαντήσουμε άμεσα.
Σε κάθε περίπτωση θέλουμε να δηλώσουμε ευθαρσώς ότι δεν υποστηρίζουμε έμμεσα ή άμεσα κάποια εταιρεία ούτε είμαστε στην μισθοδοσία τους. Επιθυμούμε να κρατήσουμε ένα επίπεδο χωρίς να προσβάλουμε υπολήψεις ή να θίξουμε.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου